trött på skitlukten

Nu har det luktat skit i Sköllersta till och från i tre dagar. Det börjar lite smått som en kattpisslukt sen övergår det till en fruktansvärd lukt som luktar ungefär som när man öppnar ett köttbullepaket fast tio gånger värre. Lukten kommer från Sakab som ligger i kvarntorp, typ fyra kilometer från Sköllersta. Sakab är en station för farligt avfall och lukten uppstår när en tank, som kommer med råterpentin blandat med metanol, tvättas invändigt. Vi fick brev häromdagen att dem "beklagar" lukten och att dem ska börja tvätta dessa tankar någon annanstans så att det inte ska lukta så mycket. Men tydligen har dem inte det eftersom det luktat värre än nånsin idag.

Nu ska jag plugga lite innan jag lägger mig för jag har prov imorgon i projekt och företagande.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0